Här skriver jag om bloggar, Internet och annat digitalt av intresse för författare och andra. Skriv gärna till mig på goranlin/snabela/bredband.net (byt ut /snabela/ mot @)

01 april 2007

Film på YouTube

YouTube är en webbplats med filmsnuttar av många olika sorter. Många är gjorda av amatörer men det finns också företag som lägger ut reklamfilmer där. Många använder upphovsrättsskyddad musik varför det pågår rättsprocesser om innehållet.

Det är lätt att göra en enkel filmsnutt och lägga ut den. Jag filmade min son Elias när han spelade på gågatan i Uppsala. Jag filmade med min digitala stillbildkamera Fuji Finepix s6500fd och laddade upp resultatet utan redigering eller försök till förhöjd bild- eller ljudkvalitet. Filmen är 29 sekunder lång och är 32 Mb. Resultatet kan ses här:

Inga kommentarer: