Här skriver jag om bloggar, Internet och annat digitalt av intresse för författare och andra. Skriv gärna till mig på goranlin/snabela/bredband.net (byt ut /snabela/ mot @)

23 april 2007

Min bok "Gör en bok!" hos Internetbokhandlar

Min bok "Gör en bok – råd och övningar för författare eller Hur man enkelt och billigt publicerar böcker i A5-format från sina manus och opublicerade romaner" finns nu att köpa hos flera bokhandlar på nätet. Det är intressant att notera att det är ganska stora prisskillnader. Boken finns hos fem internetbokhandlar och priset, fraktkostnaden och totalpris inklusive frakt är:
BokhandelPrisFraktTotalpris
AdLibris1380138
Bokia1380138
Wettergrens Internetbokhandel1380138
bokus17219191
Internetbokhandeln.se17819197

Hur övriga kommer att kunna klara sig mot AdLibris är svårt att se om detta gäller för många titlar vilket jag tror (utan att ha gjort någon systematisk jämförelse av många titlar). Framtiden för traditionella bokhandlar är ännu mer tveksam eftersom allt tyder på att min bok där sannolikt kommer att kosta minst 200 kr (AdLibris anger 216 kr som ca-pris). Både Bokia och Wettergrens ingår numera i AdLibris beställningssystem och har samma pris. (Prisinformationen uppdaterad 26 maj 2007)

Länk till min bok på AdLibris http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9197598852

Inga kommentarer: